8 Aralık 2015 Salı

Erken Kaybedenler - Kimi Sevsem Çıkmazı (Emrah Serbes)

17 yaşında, yazları sert, otoriter, eski mahkum babasının en yakın arkadaşı Dursun Amca'sının işlettiği tüpçüde çalışan, mahalleden Handan'a, onun ufak kardeşine, aynı zamanda öğretmeni de olan Handan'ın annesine aşık olan "Nurullah Bülent Berke Kamiloğlu"nun hüzünlü hikayesi...



“Çıktım. Birahane. Sekiz bira, bir kâse fıstık. Masaya yumruk. Bağırdım, “Kâinatta yapayalnızım!” Gülenler oldu. Bana alışmışlardı, hemen kovmuyorlardı artık. Yine de hesabı ödeyip gitme vaktimin geldiğini söyledi birileri. Bardağımı kaldırdım, “Giderdim elbet,” dedim. “Giderdim dostlar! İnandığım birtakım değerler olmasaydı giderdim çoktan. Ama dehşetin dibindeyken, bütün dünya bana sırtını dönmüşken, beni hâlâ ayakta tutan şeyler var çok şükür. Bunların başında da sizler geliyorsunuz. Şu birahanede içtiğimiz fıçı biralar geliyor. Bu hain, aşağılık dünyanın gemisi batarken gururla gülümseyebilenlere ne mutlu! Ne mutlu aşkları yüzünden haysiyetlerini kaybetmeyi göze alabilen adamlara! Hepinize afiyet olsun!”

Bardağı diktim. Daha beter güldüler. Hesabı ödeyip çıktım. Sağa sola tutuna tutuna eve gittim. Ertesi sabah kıraathanenin önünden geçerken babam çağırdı. Boş bir masaya oturttu beni.”

Baba: Apartmanın girişindeki lambayı sen mi kırdın Bülent?
Bülent: Hangisini?
- Otomatik yanan, sensörlü lamba.
- Hayır.
- Komşu görmüş, yalan söyleme. Süpürge sapıyla kırmışsın dün gece.

Önüme baktım.

-Neden kırdın?

Cevap yok.

- Hasta mısın evladım? Şöyle bana, neyin var, neden kırdın lambayı, yapma böyle…
- Kırdımsa kırdım, ne olacak! Çok mu değerliymiş?
- Lamba senden değerli mi evladım, lambanın amma kovayım, lamba kim? Yöneticiye de dedim. Lambanızı sikeyim, kaç paraysa veririz. Sen değerlisin benim için.
- Beni görünce yanmıyordu baba.
- Nasıl ya?
- Görmezden geliyordu, yanmıyordu. Kaç sefer yok saydı beni.
- E beni görünce de yanmıyordu bazen, böyle el sallayacaksın havaya doğru, o zaman yanıyor.
- Hadi ya! Sahiden mi?
- Evet. Ucuzundan takmışlar. Bizimle bir alakası yok.

Babama sarıldım, yıllar sonra.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder