10 Temmuz 2012 Salı

3 Idiots



- Hocam. İzninizle, hocam.
- Joy Lobo Bey!
- Efendim, tören tarihini öğrenebilir miyim acaba, efendim?
- Niye?
- Babam trende yer ayırtmak istiyordu, efendim. Köyümüzden çıkan ilk mühendis benim, herkes törene gelmek istiyor.
- Pekâlâ, ara o halde babanı. Çabuk ol, vaktimi alıyorsun.
- Alo.
- Baba, Dekan Bey seninle konuşmak istiyor.
- Joy!
- Bay Lobo, oğlunuz bu sene mezun olamıyor.
- Ne oldu, efendim?
- Tüm teslim tarihlerini ihlâl etti. Bay Lobo, çok gerçekdışı bir projesi var. Saçma bir tür helikopter yapmaya çalışıyor. Trende yer ayırtmamanızı tavsiye ederim.
- Efendim, çok az kaldı, efendim.
- Proje ödevin hazır mı?
- Bir kere bakın, efendim.
- Yolla, değerlendirmeye alırız.
- Efendim, biraz daha uzatsanız süreyi...
- Neden uzatayım?
- Babam kalp krizi geçirdikten sonra, iki ay ödevlerime odaklanamadım.
- Yemek yemeyi de kestin mi?
- Hayır.
- Banyo yapmayı kestin mi?
- O zaman neden çalışmayı kesiyorsun?
- Efendim, çok az kaldı bitmesine... Bir görün, efendim.
- Bay Lobo! Pazar öğleden sonraydı, oğlum trenden düşüp öldü. Pazartesi sabah, ben gelip ders anlattım. Bana böyle saçma bahaneler sunmayın. Size ancak sempatimi verebilirim, uzatma veremem.
- Efendim... Bitmek üzere...

Joy Lobo - Give Me Some Sunshine:


#
Tüm bu hayat boyunca
Başkasının hayatını yaşadım,
Sadece bir dakika olsun,
Kendi hayatımı yaşasam...
Tüm bu hayat boyunca,
Başkasının hayatını yaşadım,
Sadece bir dakika olsun,
Kendi hayatımı yaşasam...
Biraz günışığı ver bana,
Biraz yağmur.
Bir şans daha ver bana,
Büyüyeyim bu sefer istediğimce.
Biraz günışığı ver bana,
Biraz yağmur.
Bir şans daha ver bana,
Büyüyeyim bu sefer istediğimce.
#

Ve Joy Lobo üzerindeki baskıya dayanamayıp intihar eder...


-
 Haberler iyi, efendim. Ne polis ne de Joy'un babası biliyor. Herkes bunun bir intihar olduğunu sanıyor. Raporda yazan şey: Ölüm Nedeni: Soluk borusuna aşırı baskı uygulanması sonucu nefes alamama. Herkes gırtlağına gelen baskıdan öldüğünü sanıyor.Son dört senedir beynine gelen baskıya ne demeli? Bu, raporda yazmıyor. Mühendisler de zekiymiş hani. Psikolojik baskıyı ölçecek bir makine icat etmediler. Çünkü etselerdi, o zaman herkes bilirdi bunun intihar değil, cinayet olduğunu...

– 3 Idiots, 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder